6 Eylül 2011 Salı

Nasıl: Pardus kurmak. (Resimli anlatım)

Merhabalar, bu yazımda bilgisayarınıza "Linux" kernelini kullanan Türk işletim sistemi "Pardus" un kurulumunu anlatacağım.


Bilgilendirme:Resimlerin üzerine tıklayarak büyültebilirsiniz.

Öncelikle oluşturduğunuz cd imajı ile bilgisayarı "boot" ettiğinizde böyle bir ekran ile karşılacaksınız. Bu ekranda istediğiniz dil seçeneğini seçtikten sonra "Pardus 2011.1 Dama dama" üstüne gelip "enter" tuşuna basıyoruz.



Küçük bir önyükleme işlemi sonrası böyle bir ekran ile karşılaşacaksınız, buradan Şartları anladım ve kabul ediyorumu tıklayıp "ileri" tuşuna basınız.


 Bu kısımda isterseniz indirdiğiniz imaj dosyasının doğruluğunu kontrol edebilirsiniz. Biz bu kısma "ileri" diyoruz.


 Bu kısımda klavye düzeni seçiyorsunuz, ben bu kısımda Türkçe Q seçeneğini değiştirmedim. "ileri" tuşuna basınız.


 Bu kısımda "Pardus"un saat ve tarihini ayarlayıp "ileri" tuşuna basıyoruz. ( Genellikle otomatik olarak doğru zamanı kendisi ayarlar)


 İşte en can alıcı kısımlardan birisine geldik, ben bu kısımda sanal bilgisayar kullandığım için "Diskin tamamını kullan" seçeneğini seçiyorum ancak windows ile beraber "Pardus" kullanacaksanız "Elle bölümlendirme" ile ayarlamalar yapmanız gerekli. Ben bu kısım ile ilgili bilgiye yer vermedim.


Bu kısımda sizlere kurulum ile ilgili bilgi vermekte, bilgileri kontrol ettikten sonra "Kurulumu başlat" diyoruz.


Ve nihayet "Pardus" kurulmaya başladı, bu kısım bilgisayarınızın performansına göre 10 - 60 dakika arası zaman almakta.


 Bu kısımda sizlere kurulumun bittiğine dair bilgi vermekte, bilgisayarı yeniden başlatmadan önce içerisinde ki kurulum medyasını çıkarmamız gerekiyor.


Bilgisayarı başlattığımızda karşımıza "Pardus" hoş geldiniz mesajı geliyor, bu kısmı "ileri" düğmesine tıklayarak geçiyoruz.


 Buradan kullanıcı hesap bilgilerimizi oluşturuyoruz, hepsini eksiksiz doldurduktan sonra "ileri" düğmesine tıklıyoruz.


Bu kısımda yönetici parolası oluşturuyoruz ve bilgisayar adı yazıyoruz. Unutmayın yönetici parolası çok önemlidir unutmayacağınız bir şifre kullanın. Hepsini eksiksiz doldurduktan sonra "ileri" düğmesine basıyoruz.

Karşımıza tekrar özet ekranı geliyor, buradan bilgilerimizi kontrol edip "Ayarları uygula" tuşuna basıyoruz.


Ve her şey tamam artık, "Pardus" u kullanmak için sadece oluşturduğumuz kullanıcı adı ve şifremizi yazmak kalıyor. Ancak unutmayın büyük - küçük harf kullanımına dikkat edin.


Buraya kadar her şey tamam ise böyle bir masaüstünüz var demektir;


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder