8 Eylül 2011 Perşembe

Neden PC? Neden Mac?

Bir arkadaşımın ricası ile bir yazı yazmaya karar verdim.
Mac ailesine bir göz gezdirdik. Neden Pc? Neden Mac? bu konulara cevap vermeye çalıştık.







Aslında hepimiz bilmekteyiz, Mac kullanıcıları genellikle grafik ile uğraşan insanlar. Peki Mac'in grafik ki başarısının sırrı ne?

Öncelikle Mac OS X ailesi Pc işletim sistemlerine göre çok gelişmiş bir işletim sistemidir. Pc kullanıcılarının çoğunluğunun karşılaştığı format atmak deyimi Macler için neredeyse unutulan birşeydir, yıllarca yeniden kurulmamış Macler hala ilk günki performansında çalışabilir. Bunun nedeni siz Pc'ye işletim sistemi kurduğunuzda işletim sistemi herhangi bir gelişmiş bir yedekleme yapmaz, ama siz Mac bir bilgisayarda kurulum yaptığınızda Mac Os x işletim sistemi anında yedek alır ve siz çalışmalar yaptığınızda bu çalışmaları otomatik olarak yedeklemeye başlar. Bu yedekleme Pc'de ki yedekleme işlevi gibi değildir.

Mac OS X de hiçbir pc virüsü bulaşmaz, işletim sistemi genelde çok güvenilirdir ancak tecrübesiz kullanıcılar mac e zarar verebilir. Yine de mac herşeyi düşünmüş durumda her türlü soruna karşı dayanaklı.

Mac OS X de sistem kaynağı kullanımı çok geliştirilmiştir, diyelim siz grafik tasarım yapıyorsunuz normal Pc işlevlerinde Photoshop v.b programlar ile çalışırken bazı çalışmadığınız katmanları gizliyorsunuz Pc işletim sistemleri bunu bellekte tutarak bilgisayara yük bindirir ancak maclerde durum farklıdır gizlenen katman bilgileri ramden temizlenerek bellek kullanımı artmasını önler, katmanı tekrar gösterdiğinizde bilgiler belleğe tekrar yüklenir.

Pc işletim sistemlerinde bazen Photoshop ile çalışırken kasılma yaşarsınız, sisteminiz ne kadar iyi olursa olsun. İ7 işlemci + 4 GB ram + Windows 7 home premium + Nvidia GeForce 540m 2GB cuda ile ben bu kasılmaları yaşamaktayım. Ancak bir mac kullanıcısı İ3 işlemci + 2 GB ram + Snow leopard + Nvidia Geforce 330M le benim yaşadığım kasılmayı yaşamayacaktır.

Ama tüm bunlar demek değildir ki Pc'nin, Mac'den üstün yanı yoktur. Macde kodlamasal işlemler pek yapamazsınız (Programlama, Web yazılım v.b) ancak Pc işletim sistemlerinde (Linux, Windows) çok rahatlıkla bu işlemleri yapabilmektesiniz.

Kısacası Programlamasal işlemler yapıyorsanız, PC.
Grafik ve ses ile çalışıyorsanız, Mac ailesi.

Esenlikler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder