12 Eylül 2011 Pazartesi

Windows XP işletim sisteminde dosya sistemi ne kullanılmalı?

Neredeyse her gün birkaç bilgisayara format atıyorum, genellikle Windows Xp işletim sistemi kuruyorum. Peki Windows Xp kurarken hangi dosya sistemini kullanmalıyız?








Öncelikle format atmayı bildiğinizi kabul ediyorum. Disk bölümleme kısmındasınız bu kısımda istediğiniz gibi disk kapasitesini ayarlayabilirsiniz. Disk kapasitesini ayarladınız karşınıza formatlama biçimleri çıktı bunlar;


  1. Bölümü, NTFS dosya sistemi kullanarak biçimlendir <Çabuk>
  2. Bölümü, FAT dosya sistemi kullanarak biçimlendir <Çabuk>
  3. Bölümü, NTFS dosya sistemi kullanarak biçimlendir 
  4. Bölümü, FAT dosya sistemi kullanarak biçimlendir 

Şimdi bu seçeneklere bir göz atalım...

1. seçenek NTFS dosya sistemi kullanarak biçimlendirmemizi sağlıyor ancak bu çabuk olduğu için dosyalarımızı silmeyecek. Nasıl yani dosyalarımızı silmeyecek diye sorarsanız, dosyalarınız silinmeyecek ancak dosyalarımızın hangi sektörde kayıtlı olduğunu belirten veri adresleri silinecek. Böylelikle dosyalarınızı bir kurtarma programı ile geri alabileceksiniz. 

2. Geçmişi Windows 95'lere dayanan bir dosya sistemidir. Hiçbir zaman bu dosya sisteminin kullanılmasını tavsiye etmemekteyim. Birçok program ile sorun yaşanmakta (Deepfreeze v.b). Kullanacaksanız da normal biçimlendirme kullanmanızı tavsiye ediyorum.

3. İşte benim tavsiye ettiğim biçimlendirme yöntemi, bu seçenek ile bilgisayarınızda ki tüm veriler kalıcı olarak silinecek ve çabuk biçimlendirmeye göre bilgisayarınızda bir performans artışı olacaktır.

4. İkinci seçenekte belirttiğim üzere FAT32 dosya sistemini tavsiye etmemekteyim. Ancak illa kullanacağım diyorsanız bu seçenek ile biçimlendiriniz...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder